Shad - mommy and wife 🌾

Ris

AllmÀnt Permalink2
Jag fick en kommentar om hur jag gör ris. 
Det beror ju sĂ„klart pĂ„ hur mycket man vill göra. Jag brukar alltid göra tvĂ„ fulla glas. Och sĂ„ blir det ungefĂ€r 5-6 portioner. 
Jag lÀgger ca 3 msk olja i en kastrull och sedan in med 2 glas ris. Rör om lite och sedan i med 2,5 glas vatten (samma glas som du anvÀnder för att mÀta ris med). Rör om och sÄ lÀgger du i mindre Àn en matsked salt. LÄt detta koka upp pÄ mellan vÀrme. NÀr du dÄ ser att det börjar koka sÀnker du vÀrmen till lÄgt. NÄgot jag brukar göra Àr att jag lindrar locket pÄ kastrullen med antingen en handuk eller en pÄse. Mamma brukade alltid göra sÄ, vet inte exakt varför hehe. Kolla pÄ det dÄ och dÄ och rör om. Du vet nÀr det Àr fÀrdigt.
-
Jag hoppas att du som ville veta fick svar pÄ din frÄga :)



#1 - - Anonym:

NĂ€men gud vilken bra ide wow jag har en lĂ€sarfrĂ„ga och det nĂ€r och hur brukar du laga mat till din fina snygga kusin? Hon verkar Ă€lska din mat ser jag pĂ„ instagram och dĂ„ vill jag veta vad Ă€r det som gör att hon Ă€lskar din mat? Jag menar hon Ă€r ju hur fabulous som helst hon mĂ„ste Ă€ta gordom ramsys mat men Ă€lskar din mat? Ärd u kanske gordon ahmed eller vadĂ„? Tack för svar sne streck / det Ă€r INTE hajan

Svar: Hahahhahahahaha men Ă„hh
jag Àlskar min gula kusin.
joojaas.blogg.se

#2 - - Anonym:

Hej jag tyckte om din recept kan du ej skriva recept lite dÄ och dÄ

Till top