Shad - mommy and wife 🌸

Nyårs middag

matlagning/bakning Permalink0
 
 
 
 
 
 
 
På nyår så gjorde jag middag här hemma. Mamma, pappa och lillasyster S var här också. Lillasyster Y firade i Halmstad medans lillebror firade det ute med sina vänner. 
Jag gjorde då kyckling i ugn. Till det gjorde jag ris och 2 olika grytor. En kalkon gryta och den andra heter tapsi på kurdiska som innehöll auberginer, squash, tomater, lök, paprika, tomatpuré, och vatten såklart. Kryddor som används är då salt och svartpeppar. Blev så himla god! 
Jag och maken brukar även köpa oliver på orienthouse i gamlestan för att sedan marinera dem goda hemma. Och då lägger jag de i ättiksvinäger, balsamvinäger, salt, citroncyra och bitar av citron. Man lägger in dem och låter dem vara ett tag. När oliverna väl suger år sig dessà smaker blir det så gott :)
.
Nej hörni.
Jag får ta och lägga mig för imorgon börjar min dag redan vid 6:00! 
Godnatt ❤️
 
Till top